Sunday, December 18, 2011

m0viE rEviEw - OmbAk RinDu

bAbbLinG bY nAmeLeSs



terlalu banyak rasanya nak komen pasal movie ni. dan ini pendapat PERIBADI saya. jangan percaya sangat ok? :D

1- saya cukup tak suka cara Izah pakai tudung. selekeh. macam "tak ada orang lain boleh tolong betulkan ke?" seolah2 macam watak Izah bertudung dalam novel. jadi, mari bertudung dalam movie. pakai je, asalkan ada. noktah. adeh, pakailah cantik2 sikit. ingat orang kampung still pakai tudung macam tu ke? pakailah kemas2. masuk tv kot. dengan anak tudung depan gila tutup dahi, tudung pulak sangat kebelakang. omoe, teremosi. sorry~ tak perlu pakai selendang cantik. tudung biasa macam tu silalah kemaskan. itu saja.

2 - emak Haris aka Dato' tak tahu nama, seksinya MasyaAllah. takut pun ada. doakan dia ok?

3 - jalan cerita macam lari sikit dari novel? tak pasti. sebab saya baca novel Ombak Rindu masa umur 17 tahun, harap maklum. hiiiii.... dan watak Haris pun macam baik sikit dalam movie. kalau alam novel, terbayang2 jerita dia yang kurang ajar dan garang itu. tapi Haris dalam movie sedikit berbeza seperti yang dibayangkan. :D

4 - mungkin saya memang tak selesa time tu sebab orang belakang tendang2 kerusi saya. rasa nak lempang tapi bersabar. habis je movie, dengan jelingan tajam I bagi U bang.

5 - cerita ni famous. so, saya bangga dapat tengok. :D

overal, bolehlah dapat 3.8 stars. saya yakin ramai yang suka dengan movie ni. so, pergila tengok ok? pendapat saya agak bias sikit mungkin? ;) enjoy..

0 rEveRsE bAbbLinG =) on "m0viE rEviEw - OmbAk RinDu"

 

~nAmeLesS BabBleR~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal