Tuesday, December 28, 2010

m00d iNsTaBiLitY

bAbbLinG bY nAmeLeSs
for me, people can be divided into two categories..
people I like, and people I dislike..

i hate going to work, thinking about "oh, kena jumpa orang ini... sangat tidak bermotivasi"
i love working when i think about "kerja, tolong orang sakit.. dapat duit.. colleagues best2"

bila kerja especially dalam suasana kerja yang melibatkan ramai orang, mulalah ada rasa kurang senang dengan orang lain.. dan yang sedihnya bila ada mulut-mulut yang bergosip pasal colleague sendiri... saya nak kerja lama kat sini! saya cuba senangkan hati semua orang... but that's definitely impossible...

sedih, bila kita tahu yang orang tu tak suka kita. cerita buruk pasal kita. it's like u have the feeling that u're not welcomed by some people.. tapi, again.. nak buat semua orang senang dengan kita? it's impossible.. i mean, SEMUA orang? no no no... i don't ask for that kind of possibility... i'm just hoping that what i gave, i am worth to have it back.. karma? :p

some says: bila kita mengumpat seseorang, maksudnya kita jealous dengan orang itu.. dan, secara jujurnya, saya TIDAK SUKA sama sekali dengan orang itu dan ini... tapi, saya TAK ADA SELERA dan TIDAK BERNAFSU langsung untuk jealous dengan mereka... oleh itu, saya bermotivasi untuk cuba mengelakkan gosip tentang mereka... dan nak tahu something tak? susah gila untuk tak bergosip pasal mereka yang tidak digemari! tapi, saya tetap berusaha keras..

I'm having this stupid crisis inside me.. hard to describe but still, i wanna tell you.. try to understand my point eventhough semua bersepai-sepai... :)

1 rEveRsE bAbbLinG =) on "m00d iNsTaBiLitY"

Ted on December 29, 2010 at 12:16 PM said...

nameless i fhm perasaan u sbb i pn mengalami situasi yg sama (sjak ble i,u nie..hish~) ntah la...susahkan nak fhm ape yg org fikirkan...
ko percaya karma? aku percaya...hehe~

 

~nAmeLesS BabBleR~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal