Tuesday, March 1, 2011

kerJa kAmu, kaMu pUnYa~

bAbbLinG bY nAmeLeSs
ok, tajuk mungkin kurang related.. tak dapat cari tajuk yang sesuai.. :p (entry ini sangat skema, harap maklum.. lalala~)

baiklah~ minta maaf saya katakan, saya sungguh tak berpuas hati dengan manusia yang asyik merungut pasal kerja.. seolah2 kerja dia paling susah, paling mulia di muka bumi ini.. kerja orang lain senang macam kerja korek telinga pakai pensel..
memanglah kita kadang2 nak bercerita tentang tekanan, kesibukan kat tempat kerja.. tapi, bukan itu yang saya maksudkan... even saya sendiri hampir hari2 merungut pasal kerja..

ok, biar saya bagi contoh, untuk lebih memahami maksud saya wogeyh?
dialog macam ni..

"kau tau, tadi ada customer datang jumpa aku marah2... bla2... (sambil cerita pasal kerja dia). kerja aku bukan macam kau, duduk guna mesin je" ingat kerja dengan mesin, hati riang gembira sebab mesin tak boleh marah?

"ei, penatnya.. dari tadi kerja asyik berdiri je.. kau kerja mesti best kan.. kerja ofis, duduk atas kerusi tengok komputer je" berdiri sakit kaki.. duduk pula sakit pinggang dan punggung sekali ok?

"boleh fotostatkan kertas ni tak? i ada kerja lain yang lagi penting nak buat.. u duduk kaunter je kan?" hello? letak satu perkataan tolong kat depan, dan buang ayat terakhir itu kan lagi molek?

"kerja aku susah gila weh.. hari2 balik lambat.. kau, hari2 punctual je balik.. mesti tak ada pressure sangat.. " perlu ke perbandingan tak logika itu?

"mati aku! discussion thesis aku kena reject.. kau dah nak masuk kesimpulan kan? yer la.. kau punya simple je" selamat tinggal la lu kawan~

for me la kan.. semua kerja susah.. tak mungkin ada kerja senang.. housekeeping yang tak perlukan degree holder tu pun dah susah.. ingat senang2 ke nak basuh toilet? tak~
dan setiap level pekerjaan tu, berdasarkan kemampuan sendiri.. walaupun kita sama2 degree, kerja lain2.. sedangkan degree yang sama sekalipun tapi tempat kerja lain2, tak mungkin boleh di samakan~ banyak lagi faktor..

tak salah rasanya kalau kita boleh hormat kerja masing2 kan? merungut pasal kerja sendiri, please go ahead.. free yourself to babble.. but, never underestimate others ok? cheers~

p/s: ini bukan entry emo.. sekian~ lalala...

0 rEveRsE bAbbLinG =) on "kerJa kAmu, kaMu pUnYa~"

 

~nAmeLesS BabBleR~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal