Thursday, October 7, 2010

mAri LangGar2?

bAbbLinG bY nAmeLeSs
bila kerja, hari2 atas jalan raya, di dalam kereta... sudah lah kereta sebelah, depan, belakang memang banyak... bila tertekan, terjumpa pulak pemandu2 yang macam ^&^$&*@$#!*@^
sungguh layak dilanggar..
mari saya beri contoh yang cam best.. boleh? (best pada saya, tidak semestinya best pada kamu juga kan... lalala~)

  • bila jalan jam, dia potong dengan selamba... bila tak jam pun dia potong dengan selamba badak... "kau dah kenapa?" (dalam hati) rasa nak langgar tak? jom langgar sama2!
  • bawa 80km/j di lorong paling kanan... lagi2 time kau dah lambat, kereta tu elok2 depan kau... 2 minit tak apa lagi... kalau 20 minit pun sama jugak, tak paham2. jom langgar kereta dia!
  • bila hujan lebat semacam, dia tak buka lampu da... hello bhai, saya tak nampak kereta kamu nanti.. memang minta kena langgar mungkin?
  • saya terpaksa lalu roundabout... saya sedih bila kereta depan saya takut2 nak masuk... saya terpaksa tunggu dengan sabar... tapi............................ bila saya terlambat pergi kerja, saya macam nak tolong tolakkan kereta dia supaya dia jadi lebih berani!
  • saya nak menghala ke barat... tapi hala ke timur jam sangat.. saya nak keluar lorong, tapi ada pemandu sedikit sengal boleh stop di petak kuning... bhai, mana boleh stop kat petak kuning.. ambil lesen basikal betul.. kalau tidak, saya dah boleh lalu... saya rasa nak pancitkan tayar kereta dia...... :(
  • bila orang tak nak beri belas kasihan bila saya nak tukar lorong... saya dah bagi signal, dah angkat tangan.. (sopan kan saya... lalala~) tapi dia tak bagi... lepas tu pecut laju2 padahal dia jauh lagi sebenarnya... lagi2 kalau perempuan buat macam tu.. konon hebat lah agaknya? oh, memang mintak pelanggar..
entah kenapa, banyak sangat yang saya tak puas hati dengan pemandu2 jalan raya... ini baru 4 bulan ulang alik pergi kerja, jalan jam... macam manalah kalau 4 tahun? nak jadi polis trafik boleh?

3 rEveRsE bAbbLinG =) on "mAri LangGar2?"

Castalica Azryiana on October 8, 2010 at 1:50 AM said...

sy sgt setuju dgn semu point2 anda...sy sgt setuju dan fhm jika anda 'terlanggar' mereka, kerna sy pon mpy mslh yg sama!...memandu menambahkan dosa sy! sekian!

Ted on October 8, 2010 at 2:58 PM said...

hehe...bagoskan blog nie...bley tau ape perasaan seseorg pada keadaan tertentu dan ada ketikanya nasib badan sama je...
btw, sabor ye cik zira~

nAmeLeSs on October 9, 2010 at 4:10 PM said...

ina - btol! saya rase sungguh berdosa kdg kala ketika memandu.. :(

ted - baek! sy akan cube bersabar... yosh!! (semgt tk?) haha...

 

~nAmeLesS BabBleR~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal